Svenska Turistföreningen (STF) söker en person till Medlemsservice & Support

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 gjort det möjligt för människor att upptäcka Sverige genom att inspirera och möjliggöra små och stora äventyr. Vi värnar om Sveriges natur- och kulturmiljöer så att även kommande generationer kan fortsätta att upptäcka dem. Föreningen har cirka 258 000 medlemmar och ungefär 250 genuina och personliga boenden i Sverige. Har du sett ett har du långt ifrån sett alla. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på våra boenden och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se


STF söker en serviceinriktad och systemintresserad medarbetare till vår medlemsservice & support. Du kommer att arbete med first line support kring medlemsärenden. I rollen ingår att både serva våra medlemmar kring medlemsfrågor samt stötta i system-supportärenden kopplat till medlemskapet. Du har ett nära samarbete med kollegorna på föreningsutveckling samt vår systemavdelning.

Om rollen Medlemsservice & Support
I rollen ingår att dagligen (mån-fre 09:00-12:00) besvara frågor på telefon samt lösa övriga medlemsärenden som kommer in via våra digitala kanaler. I rollen ingår även att arbeta med supportärenden under övrig kontorstid kopplat till vårt medlemssystem samt medlemsärenden i stort. Vi ser därför att du gärna är intresserad och tycker det är kul med systemfrågor. System-supportärenden kan vara allt från att arbeta med registerhantering, filöverföringar, uppdatering av nya medlemskap eller adressändring som görs direkt i vårt medlemssystem. Eller på annat sätt avlasta med supportärenden kopplat till medlemskapet och medlemsengagemanget.
 
Din profil
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta med andra människor. Du har
  • servicevana och är van att arbeta i system.
  • sätter medlemmen i centrum och är en god lyssnare.
  • är lösningsorienterad samt har lätt för och tycker om att lära dig nya system.
  • drivs av att förbättra och effektivisera.
  • är självgående men trivs också med att vara en del av ett team.
Personlighet
  • ansvarstagande, noggrann och strukturerad samt serviceinriktad
  • initiativrik och engagerad som ser utvecklingsmöjligheter
  • pedagogisk med god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift
  • problemlösare
  • du delar våra värdeord; omtänksamma, nyfikna, äkta, professionella, engagerade
STF erbjuder
  • En tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
  • tillträde omgående
  • glada och trevliga kollegor
  • ett ljust och öppet kontor på Söder i Stockholm
  • medlemskap i Svenska Turistföreningen
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, senast den 31/1-2022

Vid frågor om rollen, kontakta jesper.taube@stfturist.se
Fackligt ombud är Maja Hök (Unionen) maja.hok@stfturist.se

Ansökan