Fjällkunnig produkt- och konceptansvarig till Svenska Turistföreningen

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 270 och STF omsätter ungefär 370 miljoner kronor. Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se/ eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen


Vill du driva arbetet med att etablera Svenska Turistföreningen som Sveriges ledande upplevelseaktör? Vi söker nu en driven Produkt & konceptansvarig med tydlig fjällprofil som vill ta ett övergripande ansvar för våra försäljningsdrivande skyltfönster, och med upplevelsen i fokus inspirera fler till att upptäcka Sverige.


Om rollen
Som produkt- och konceptansvarig på Svenska Turistföreningen är du övergripande ansvarig för vår produktstrategi och utveckling av våra prioriterade reseanledningar med fokus på vandring och turskidåkning. Du har ett helhetsansvar för vår upplevelsepaketering, och arbetar i nära samarbete med våra boenden och andra interna nyckelpersoner för att ta fram säljande paketupplevelser. Ett arbete som innefattar allt ifrån omvärldsbevakning och marknadsanalys till kvalitetssäkring och uppföljning.

I rollen ingår även ett tydligt kommunikativt ben, där du både faktagranskar och tar fram eget innehåll till kampanjer och annan försäljningsdrivande kommunikation. Du har ett övergripande ansvar för att våra digitala skyltfönster med boenden och aktiviteter hela tiden är uppdaterade och optimerade utifrån text och bild. I rollen arbetar du för att driva försäljning till hela vår produktportfölj, men med ett särskilt fokus på STFs fjällverksamhet.

Rollen som Produkt & konceptansvarig är en viktig del av vår avdelning Försäljning & Digitala kanaler där vi jobbar brett med gästens hela resa och med ett tydligt intäktsfokus. Uppdraget innefattar dock många interna kontaktytor i flera delar av organisationen.

Din profil

  • Du är en strukturerad och leveranssäker genomförare.
  • Du har ett kommersiellt driv och är van vid att jobba med tydligt uppsatta försäljningsmål.
  • Du har en väl utvecklad känsla för text och bild.
  • Du tycker om att arbeta relationsbyggande med många kontaktytor. 
  • Du har ett starkt intresse för fjäll och friluftsliv.
  • Du delar STFs värdegrund och går igång på idén att få fler att upptäcka Sverige på ett hållbart sätt.

Dina kvalifikationer
Vi tror att du som söker tjänsten har en utbildning på högskole-/universitetsnivå eller motsvarande inom företagsekonomi, turism eller marknadsföring. För att lyckas i rollen har du minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna som produktchef eller motsvarande inom rese- och turistnäringen, eller från försäljning av sport- och aktivitetsarrangemang. Det är en förutsättning att du har god kännedom om svenska fjällen med fokus på vandring och turskidåkning. Guideutbildning eller Fjälledarnorm är meriterande.
 
Låter det här som du? Då är du varmt välkommen med din ansökan via formuläret nedan. Vi ser fram emot både CV och personligt brev.

Sista ansökningsdag är måndagen den 19 oktober 2020.  
Tjänsten avser heltid med önskad placering i Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. 

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Ulrika Nordgren, Chef Försäljning & Digitala kanaler, ulrika.nordgren@stfturist.se

Ansökan