Personalsamordnare till Svenska Turistföreningens nordligaste fjällstationer

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 330 miljoner kronor. Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se/ eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen


Vi söker en personalsamordnare som skall ansvarar för de övergripande personalfrågorna på fjällstationerna STF Abisko och STF Kebnekaise med fokus på Abisko Fjällstation där du kommer att ha din huvudsakliga arbetsplats och bostad.
 
Att jobba för oss i Lappland är så mycket mer än bara ett jobb, det är en livsstil. Med vår unika plats mitt i en nationalpark är det lätt att ha en aktiv fritid. Närheten till Norge med dess fjordar och vackra fjäll ser vi som en bonus. 
 
På STF Abisko finns det 20 helårsanställda och 40-50 säsongsanställda och lite färre på Kebnekaise Fjällstation. En stor del av arbetet går ut på att administrera löner, avtal och andra processer. Det är också du som ska ha kunskap om lagar och regler. När det är dags att rekrytera så är det du som lägger upp annonser, svarar på frågor och som samordnar rekryteringsprocessen. Arbetsmiljöfrågor är även det en viktig del av vårt och ditt arbete och i detta arbete ser du bl a till att personal nås av all information som de behöver. Du finns även som stöd till chefer i ovanstående nämnda frågor. Sist men inte minst följer personalsamordnaren upp personalkostnader tillsammans med platschef och avdelningschefer. 
Som stöd och bollplank finns HR-avdelningen på huvudkontoret i Stockholm.


Önskad yrkeskompetens och krav på tidigare erfarenheter:
  • Vi önskar att du har tidigare erfarenhet av personalfrågor.
  • Du är van att arbeta självständigt mot mål och har erfarenhet att planera, följa och utveckla rutiner.
  • Du är van med administration och ekonomi och gärna med erfarenhet från besöksnäringen.
  • God dator och systemvana.
  • Talar och skriver svenska flytande.
  • Meriterande är kunskap om HRF/Unionen/Visitas avtal.


Personliga egenskaper:
  • Organisatorisk, noggrann och med ett utpräglat kvalitets- och servicetänk
  • Behärskar att arbeta självständigt mot tydliga mål
  • Trygg person med stabil och välfungerande social förmåga
  • Vi ser att du delar våra värdeord som är grunden i vår förening; omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad.


Tjänsten är tillsvidare på heltid med en sex månaders provanställning.
Ansöker gör du genom att fylla i ansökningsformuläret med ett personligt brev samt CV. Berätta vem du är, varför du söker tjänsten och varför du tror att du skulle passa hos oss. Vi har personalboende. Ange minst två referenser i din ansökan. Ansök gärna så fort som möjligt då vi gör intervjuer löpande under annonseringstiden. Sista ansökan 29 september.
Läs gärna mer om oss på www.svenskaturistforeningen.se/abisko

Vid eventuella frågor, välkommen att kontakta, Anna Graham, HR chef på Svenska Turistföreningen, tel 08-463 22 07 eller e-post anna.graham@stfturist.se
Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller per brev.

Ansökan